Veelgestelde vragen

Bestellen & Betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Klik op het product waarmee je je dierbare of jezelf wilt verrassen. Kies vervolgens de gewenste kaart en schrijf je eventuele kaartboodschap. Afhankelijk van het type kaart zullen wij de boodschap handgeschreven of gedrukt op de kaart zetten. Vervolgens klik je op toevoegen aan winkelmandje. Tijdens het winkelen kun je het mandje altijd opnieuw bekijken en eventueel wijzigen. De producten blijven bewaard. Ben je klaar met winkelen? Rond je bestelling af door op afrekenen te klikken. Je krijgt vervolgens een overzicht te zien van je bestelling. Vul hier jouw persoonlijke gegevens in voor betaling en ontvangst.

Controleer je gegevens goed en kies dan de gewenste betaalwijze. Door vervolgens op bestelling plaatsen te klikken kun je de betaling op de gewenste wijze voldoen. Op het door jou opgegeven e-mailadres ontvang je een bevestiging van je bestelling. We houden je ook op de hoogte van de verzending zodat je weet wanneer jouw happy sharing zijn bestemming bereikt.

Kan ik een bestelling voor meerdere mensen tegelijk doen?

Helaas is dit nog niet mogelijk. Als je meerdere personen wilt verrassen dan dien je het bestelproces voor elke persoon afzonderlijk te doorlopen. Als je het product persoonlijk aan je dierbaren wilt geven dan is het wel mogelijk om meerdere producten tegelijk naar je eigen adres te verzenden. Als je graag zelf je tekst op de kaarten schrijft dan laat je het veld van de kaartboodschap leeg.

Kan ik een pakketje op maat laten maken?

Via onze website is het niet mogelijk om verschillende producten met elkaar te combineren. Je mag je wensen wel altijd kenbaar maken via info@happytoshare en dan kijken we samen naar de mogelijkheden. We helpen je graag!

Kan ik mijn happy sharing ook zelf geven?

Uiteraard kun je onze producten ook persoonlijk aan je dierbare geven. Bij het afleveradres vul je dan je eigen adres in. Als je graag zelf de tekst op de kaart schrijft dan laat je het veld van de kaartboodschap leeg. Wij voegen de kaart dan ongeschreven toe aan het pakketje.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt in onze webshop met iDEAL of Bancontact betalen via de internetbankieromgeving van je eigen bank. Ook is betaling met je creditcard mogelijk. De getoonde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Levering

Wat is de levertijd?

Wij streven er naar om je bestelling binnen 1 dag bij de vervoerder af te geven. In de meeste gevallen is het pakketje dan de volgende dag bij jou of je dierbare in huis (Nederland). Houd er rekening mee dat we op zondag niet verzenden. Het kan dus zijn dat we een bestelling op zaterdag pas op maandag verzenden. Je ontvangt van ons per e-mail het trackingnummer zodra we je bestelling hebben verzonden.

Klik hier voor meer informatie over het verzendproces.

Welke verzendkosten brengen jullie in rekening?

De vermelde prijzen op onze website zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen €4,80 (brievenbusdoosje) of €5,80 (pakketdienst).

Woon je in België of Duitsland? Dan bedragen de verzendkosten respectievelijk €8,60 en €8,90.

Verzending naar andere landen is helaas nog niet mogelijk.

Kan ik mijn bestelling ook bij jullie ophalen?

Ja, het is ook mogelijk om je bestelling op afspraak af te halen op onze locatie in Maastricht. Tijdens het afrekenen klik je bij verzending op “afhalen”. Wij nemen dan vervolgens per e-mail contact met je op voor een geschikt ophaalmoment. Uiteraard worden er dan geen verzendkosten in rekening gebracht.

Hoe worden jullie producten ingepakt?

Al onze producten worden gratis als kant-en-klaar cadeautje op een duurzame wijze ingepakt. Denk hierbij aan doosjes van FSC gecertificeerd (gras) karton, milieuvriendelijk chloorvrij zijdepapier met FSC keurmerk, milieuvriendelijke noppenfolie en roosjes van handgeschept papier (Lokta) uit Nepal. Elk doosje pakken we ter bescherming nog apart in met gerecycled kraft papier zodat de beleving van het doosje niet verstoord wordt door de verzending.

De doosjes bevatten naast de gekozen producten een stijlvolle Happy to Share informatiekaart met een hartje van groeipapier. Als je het hartje bedekt met een laagje aarde ontstaan er na een tijdje groene nieuwkomertjes.

Retourneren

Mag een product worden teruggestuurd?

Indien ons product onverhoopt toch niet voldoet aan je wensen dan heb je het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Een uitzondering hierop zijn kaarten met een persoonlijke boodschap en onze handgemaakte zeep. Lees hier alles over ons retourbeleid.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van de retour terugstorten mits het product door ons in goede staat ontvangen is. Wij gebruiken hiervoor dezelfde betaalwijze als waarmee jij je bestelling hebt betaald. Als je het product naar iemand hebt laten opsturen dan mag het product ook teruggestuurd worden door deze persoon. Vergeet dan niet alsnog om het product eerst zelf aan te melden voor annulering.

Garantie

Wat kan ik doen als een product beschadigd is?

Wij geven om onze producten en doen ons uiterste best om deze in perfecte staat te leveren. Toch kan het voorkomen dat een bestelling beschadigd raakt tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van het product aan het licht komt. Je kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.

Wanneer je een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dien je binnen een redelijke termijn contact met ons op te nemen. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn. Indien je tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

Klachten

Waar kan ik terecht met mijn klacht over jullie service of producten?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Dat nemen wij heel serieus en we zullen er dan ook alles aan doen om dit op te lossen. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken via info@happytoshare.nl. Je krijgt dan zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie van ons.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht niet bij ons in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht in te dienen via het platform van de Europese Unie.

Producten

Waar kan ik meer informatie vinden over de achtergrond van jullie producten?

Onze producten zijn met zorg uitgekozen. Elk product vertelt een prachtig uniek verhaal. Ze hebben allemaal de missie om onze wereld een beetje mooier te maken. Ze streven een sociaal en/of duurzaam doel na.

Hierbij kun je denken aan producten afkomstig uit een sociale werkplaats. Producten van gerecyclede materialen. En producten die mensen elders op onze aarde een beter leven geven. Lees er meer over op onze producten pagina.

Daarnaast lees je op de afzonderlijke productpagina’s alles over de specifieke verhalen achter elk product.

Komen producten die niet meer voorradig zijn nog terug in het assortiment?

Wij doen ons uiterste best om onze voorraden op peil te houden. Zolang het product staat weergegeven op onze website kun je ervan uitgaan dat het product weer op voorraad komt. Omdat we voornamelijk authentieke handgemaakte producten in ons assortiment hebben en we niet streven naar massaproductie kan dit soms enige tijd duren. Je kunt ons altijd een mailtje sturen via info@happytoshare.nl en dan laten wij je weten wanneer een product weer op voorraad is.

Winkelmand0
U heeft nog geen producten in de winkelmand geplaatst
Verder winkelen